هام هل بدأت مصر في تسلّمْ مروحيات “كا-52 كاتران” البحرية ؟

Brightsky

Kein Meister ist vom Himmel gefallen
طاقم الإدارة
مشرف عام
حد يعرف راح فين الاخ Tobol كان ليه مشاركات رائعة هنا
فعلا ، حتي انا سالت عليه برده ، مثقف و له مشاركات فعلا قيمة

مع احترامى للاخوه , مفيش مروحيات اتسلمت اصلا , المروحيه خدت تصريح انتاج بعدما عدت الاختبارات السنه اللى فاتت

النقطه التانيه ان الردار الايسا اللى بيختبروه Zaslon V006 Rezets بيتجرب على النسخه M واللى ظهر فى 2019
والنسخه ككل هتبقى جاهزه 2022 بعد الانتهاء من التطوير

عزت

طاقم الإدارة
مشرف عام
مع احترامى للاخوه , مفيش مروحيات اتسلمت اصلا , المروحيه خدت تصريح انتاج بعدما عدت الاختبارات السنه اللى فاتت

النقطه التانيه ان الردار الايسا اللى بيختبروه Zaslon V006 Rezets بيتجرب على النسخه M واللى ظهر فى 2019
طيب هنستلمهم امتى

طيب هنستلمهم امتى
استنى نشوف موقف الولايات المتحده من صفقه ال10 اباتشى الاضافيه وتحديث الباقى للنسخه E
ممكن نشوف صفقه كبيره وقتها شامله عدد اضافى من اللى عندنا بتطوير النسخه M مع النسخه K لو الامريكان عطلوا الدنيا
الروس دلوقتى بيجربوا تسليح جديد للمروحيه هيشتغل على نسخ الكاموف و النسخه NM من المى 28
مقدمكش غير انك تستنى

معظم التعديلات التي تمت علي الكاموف المصري سواء طي الشفرات والطلاء ده غير منظومه الرصد ومع تغير مزود الطاقه التواجد خلف مقعد القائد دي كلها ترتيبات تم مراعاه في النسخه k/m أما الرادار حتي الان لم يصلوا لاي نتيجه أنا تكلمت فقط علي ما تم تعديله وذلك لم يذكره أحد هنا من قبل حتي الاهتزاز أثناء التصويب في البحر كما حدث بتدريب ميدوزا الاول تم تلافيها مع أن النسخه الاولي من الكاتران كان يوجد لها ردار نبضي خاص ظهرت بيه في صوره قديمه لم اتمكن من رؤيتها مره اخري اعلم أن النسخه الموجوده هي ردار اربت ولكن يوجد ردار اخر ظهرت به الكا سوف احاول جلبها لك

استنى نشوف موقف الولايات المتحده من صفقه ال10 اباتشى الاضافيه وتحديث الباقى للنسخه E
ممكن نشوف صفقه كبيره وقتها شامله عدد اضافى من اللى عندنا بتطوير النسخه M مع النسخه K لو الامريكان عطلوا الدنيا
الروس دلوقتى بيجربوا تسليح جديد للمروحيه هيشتغل على نسخ الكاموف و النسخه NM من المى 28
مقدمكش غير انك تستنى
امريكا أعطت الضوء لتطوير الأباتشي النسخه e

عزت

طاقم الإدارة
مشرف عام
مقدمكش غير انك تستنى
لو هنستنى امريكا يبقى مش هنشوف حاجة خالص

قصدك Product 305
وده صوره الرادار اللى انت عايزها غالبا على النسخه K , الرادار V006 Rezets
مشاهدة المرفق 10344
[/QUOTE]
هو فيه شبه منه نفس الحجم تقريبا وليس هذه الصوره الصوره كانت أول نسخ الكاموف وايضا يوجد شئ لفت انتباهي شكل ابعاد الأنف متغير بعض الشئ بالنسبه النسختين أنا الصوره شاهدتها أمس ولا اعلم اين ووضح الفروقات جيدا في النسخه المصريه وما تم العمل عليه حضرتك أنا دخلت فقط لتوضيح الأمر ويوجد مصادر كثيره لذلك بما تم وما حدث أثناء الاختبار وهكذا ولكن اعذرني أنا تشرفت بمعرفتك سوف تخرج ثانيتا لأنني لم أشارك مره اخري باي منتدي عربي لأن الكلام أصبح بلا معني أنا اتعلم فقط والمعرفة علي قدر الحاجه لخدمه نفسي سوف استقل بصفحه منفصله لنشر ما اتعلمه هذا افضل واظن حضرتك شايف الي بيحصل

قصدك Product 305
وده صوره الرادار اللى انت عايزها غالبا على النسخه K , الرادار V006 Rezets
مشاهدة المرفق 10344
هو فيه شبه منه نفس الحجم تقريبا وليس هذه الصوره الصوره كانت أول نسخ الكاموف وايضا يوجد شئ لفت انتباهي شكل ابعاد الأنف متغير بعض الشئ بالنسبه النسختين أنا الصوره شاهدتها أمس ولا اعلم اين ووضح الفروقات جيدا في النسخه المصريه وما تم العمل عليه حضرتك أنا دخلت فقط لتوضيح الأمر ويوجد مصادر كثيره لذلك بما تم وما حدث أثناء الاختبار وهكذا ولكن اعذرني أنا تشرفت بمعرفتك سوف تخرج ثانيتا لأنني لم أشارك مره اخري باي منتدي عربي لأن الكلام أصبح بلا معني أنا اتعلم فقط والمعرفة علي قدر الحاجه لخدمه نفسي سوف استقل بصفحه منفصله لنشر ما اتعلمه هذا افضل واظن حضرتك شايف الي بيحصل
[/QUOTE]
انشر اللى انت عايزه على صفحتك , ولو ليك شكوى هنا قولها عادى
معرفش ايه مشكلتك بالظبط بس الناس هنا هتتجاوب عادى لو فى حاجه حصلت

صفقات مع أمريكا من ٢٠١٠ الي ٢٠٢٠ وبها هاربون وبها أيضا محركات الميكو والجويند والاسلحه المسلمه كلها وايضا روسيا
مقدمكش غير انك تستنى
لو هنستنى امريكا يبقى مش هنشوف حاجة خالص

{الذين يشاهدون الموضوع} (اعضاء: 0, زوار: 1)

أعلى