صفقات عسكريه مصريه مع كوريا الجنوبيه وانزعاج إسرائيل

• بادئ الموضوع عضو محذوف 355
  • تاريخ البدء
ع

عضو محذوف 355

Guest
@الجوكر 88
التقرير اللمرفق دة بتاع اندرا اسبانيا ملوش علاقة بكوريا...
أنا مسحته بس انت عرفت هيتركب علي ايه دي الصفقه إلي أن شاء الله هتبقي حصري هنا فقط والمنتدي الباكستاني لأن اتكلمت عنها قبل اي شخص

السؤال هنا الغريب الى عمال افكر فيه ...هل ممكن اسرائيل تغضب بسبب مدفع او حتى دبابه ...اظن الموضع اكبر شويه .بس ايه معرفش وبالذات ان كوريا الجنوبيه شيفه ان مصر الوحيده الى ممكن تقرب بينها وبين الشمال ..وده الكلام الى قاله رئيس المجلس الكورى اول امبارح مع الرئيس السيسى ...ننتظر ونشوف

ع

عضو محذوف 355

Guest
السؤال هنا الغريب الى عمال افكر فيه ...هل ممكن اسرائيل تغضب بسبب مدفع او حتى دبابه ...اظن الموضع اكبر شويه .بس ايه معرفش وبالذات ان كوريا الجنوبيه شيفه ان مصر الوحيده الى ممكن تقرب بينها وبين الشمال ..وده الكلام الى قاله رئيس المجلس الكورى اول امبارح مع الرئيس السيسى ...ننتظر ونشوف
بالضبط الموضوع كبير بس حاول تعرف ايه الي داخله فيه تقنيه اسرائيليه وانت هتعرف بالضبط لا كروز ولا منظومه الدفاع الجوي غير دول هتلاقي إجابتك وظهر اهتمام بيها أيضا بص أنا منتظر زياره واحده اخري طرف آخر غير كوريا لو تمت هيبقي تأكيد للي عندي

ARX160

إ بـن مـهـد الـحـضـارات
مشرف عام
لما مدفع بيضرب هدف بدقة عالية جداً بقذائف ذكيه علي بعد يصل ل٤٠ك
اكيد إسرائيل لازم تخاف من المدفع ده لأنه هيعملهم مشاكل حقيقية فأي حرب تقليدية قادمة بيننا وبينهم

Lion84

عضو مميز
اكيد إسرائيل لازم تخاف من المدفع ده لأنه هيعملهم مشاكل حقيقية فأي حرب تقليدية قادمة بيننا وبينهم
يقال في قذيفة موجهة بدقة يصل مداها ١٠٠كم من نفس المدفع

ع

عضو محذوف 355

Guest
صدقني مش المدفع ولا الدبابه الي اسرايل تعمل عليها مشكله الموضوع كبير فعلا وانتظر اول ما يظهر مصدر

بالضبط الموضوع كبير بس حاول تعرف ايه الي داخله فيه تقنيه اسرائيليه وانت هتعرف بالضبط لا كروز ولا منظومه الدفاع الجوي غير دول هتلاقي إجابتك وظهر اهتمام بيها أيضا بص أنا منتظر زياره واحده اخري طرف آخر غير كوريا لو تمت هيبقي تأكيد للي عندي
هما حاجه من اثنين ...الطائره والصاروخ البالستيى ذو المدى300 يعنى قابل للتصدير مع الامكان فى التطوير

بس فيه اقوى وبمى 100 كيلو وعرض على مصر ..بس اسرائيل متكلمتش رئى انه شئ اكبر..ده رئى شخصى..بس ممكن انت تكون صح

MaD

عضو مميز
أنا مسحته بس انت عرفت هيتركب علي ايه دي الصفقه إلي أن شاء الله هتبقي حصري هنا فقط والمنتدي الباكستاني لأن اتكلمت عنها قبل اي شخص

اه طبعا قريته و عرفت و بصراحة أنا عاوز ازود الحاجات بعد ما عرفت هى ايه 😂😂

الاعضاء الذين يشاهدون الموضوع (المجموع: 2, الاعضاء: 0,الزوار: 2)

أعلى