اسرائيل تبيع برامج تجسس للسعودية وعمان والبحرين والامارات

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

y.m.a.i

Archaeologist
باختصار تطبيع امني واستخباري مع اسرائيل فضحته جريدة هآرتز الاسرائيلية
شركة اسرائيلية تبيع برمجيات ووسائل تجسس لدول الخليج للتجسس على المعارضة في تلك البلدان من خلال التجسس على هواتفهم
طبعا دا بعدموضوع فضيحة الخطوط الجوية اللي بتسير فيها الطائرات الاسرائيلية فوق دول عربية واسلامية قارفينا بالقدس والتطبيع واننا صهاينة وبلا بلا بلا وهما سمن على عسل
اللي هو دا 👇👇
الطريف بالأمر ان تلك الدول تتخذ اسماء لطيفة للتمويه :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
السعودية اسمها المستعار سوبارو
والبحرين بي ام دبليو

والأردن جاجوار

الطريف اكتر ان الشركة بتقول انها المنتج اللي بتبيعه في اوروبا مثلا ب 10 مليون دولار - بتبيعه في نفس الوقت لدول الخليج ب 10 اضعاف الرقم
يعني اللي ثمنه 10 مليون يبقى ب 100 مليون دولار 😂

في صفقة من ضمن الصفقات بلغت ربع مليار دولار مع دولة خليجية ( صفقة واحدة) :ROFLMAO::ROFLMAO:

الموظفين في الشركة الاسرائيلية احتجوا على مقتل جمال خاشقجي لأن تم استخدام برامجهم في تعقبه والتجسس عليه والشركة الاسرائيلية حاولت تنفي تلك المزاعم

الموضوع شيق وممتع للي عايز يترجم ويتفرج على من ينعتونا بالصهيونية وهم ليل نهار يتاجرون ويتباحثون ويلتقون مع الاسرائيليين ويتمنوا ليل نهار انهم يحظوا بسفارة في بلدانهم
المقال :

توثيق المقال للي يحب يحفظه علشان لو اتحذف بضغط منهم

في مقال اخر يخص الامارات وبعض دول الخليج عبارة عن فضيحة صافيه هعمل له موضوع بعدين

شالوم عليخم

أولاً ، أعيد التأكيد على أنه ليس كل شيء يؤخذ من الإعلام العبري على أنه مصدق 100% ، ولا أقول هذا الكلام لأنه بلدي مذكورة في الموضوع بل بشكل عام

ثانياً ، الاردن لا يشغل ولا يقتني أي تقنيات أو أسلحة إسرائيلية ، و اللي عنده دليل يقدمه ، شكراً

Moaz

😥

الموضوع شيق وممتع للي عايز يترجم ويتفرج على من ينعتونا بالصهيونية وهم ليل نهار يتاجرون ويتباحثون ويلتقون مع الاسرائيليين ويتمنوا ليل نهار انهم يحظوا بسفارة في بلدانهم
مين دول اللي بينعتوك بالصهيونية، انت عايش في جو المؤامرة ليه؟

لو بتاخد بكلام الصحف الاسرائيلية يبقا تصدقه كله عشان فيه كلام واخبار عن دولة عربية اكيد مش هيعجبك.

مقال من هارتز هذا كل ما لديك؟
هههه طيب

طالما هارتز لها مصداقية كبيرة هكذا،. سوف اتصفح تلك الجريدة ممكن الاقي حاجة كدا ولا كدا😂😉

الملاك القاتل

عضو مميز
عضو مميز
أولاً ، أعيد التأكيد على أنه ليس كل شيء يؤخذ من الإعلام العبري على أنه مصدق 100% ، ولا أقول هذا الكلام لأنه بلدي مذكورة في الموضوع بل بشكل عام

ثانياً ، الاردن لا يشغل ولا يقتني أي تقنيات أو أسلحة إسرائيلية ، و اللي عنده دليل يقدمه ، شكراً
سلامنا مع الصه*اينة سلام بارد اشبه بوقف إطلاق النار ، لا توجد عمليات شراء او تعاون عسكري بين الاردن و الكيان الغاشم .

حاليا تعتبر الاتصالات بيننا وبينهم مقطوعة من الناحية الدبلوماسية .

Moaz

😥

فعلا
يوجد دليل غير كلام هذه الجريدة؟ تسريبات؟ صور؟ اي حاجة؟ اعتقد لا

y.m.a.i

Archaeologist

لو بتاخد بكلام الصحف الاسرائيلية يبقا تصدقه كله عشان فيه كلام واخبار عن دولة عربية اكيد مش هيعجبك.

هههه طيب

طالما هارتز لها مصداقية كبيرة هكذا،. سوف اتصفح تلك الجريدة ممكن الاقي حاجة كدا ولا كدا😂😉
المقال جالك على الجرح غالبا
للعلم فيه فضايح بالكوم ومش وقتها
بس كان لازم نضع حد للي بيعمل شريف على الاماراتيين وهما لولا الملامه كانوا طبعوا من زماااااااااااااااااااااااان
على الاقل الاماراتيين مالفوش ولا داروا وكانوا صريحين بغض النظر عن صواب او خطأ خطوتهم

y.m.a.i

Archaeologist
سلامنا مع الصه*اينة سلام بارد اشبه بوقف إطلاق النار ، لا توجد عمليات شراء او تعاون عسكري بين الاردن و الكيان الغاشم .

حاليا تعتبر الاتصالات بيننا وبينهم مقطوعة من الناحية الدبلوماسية .
الاردن دولة مواجهة ولها معاهدة سلام مع المحتل وحاربت الاسرائيليين ولا يلومها غير ظالم

Moaz

😥
المقال جالك على الجرح غالبا
للعلم فيه فضايح بالكوم ومش وقتها
بس كان لازم نضع حد للي بيعمل شريف على الاماراتيين وهما لولا الملامه كانوا طبعوا من زماااااااااااااااااااااااان
على الاقل الاماراتيين مالفوش ولا داروا وكانوا صريحين بغض النظر عن صواب او خطأ خطوتهم
اذا كان هناك اعضاء سعوديين واماراتيين فادعوهم للدخول للدفاع عن بلدهم فهم ادري به

اما انا فهشوف جريدة هارتز وادور فيها ممكن الاقي حاجة كدا ولا كدا 😁 طالما انت بتحب هارتز😂

هههه طيب

خد المقال ده حلو من هآرتز عن عمليات الحرب الالكترونية المصرية أثناء العملية الشاملة سينـــــــــــاء ..

والتي أدت لقطع كافة شبكات الموبايل على إسرائيل بمواطنيها لعــــــدة أيــــــــام :)

وكل ما كان من إسرائيل هو الطلب والترجي من مصر بالإسراع بإنهاء عملية التشويش ..

بحب انا مواضيع فرض السيادة دي أوي :)

y.m.a.i

Archaeologist
اذا كان هناك اعضاء سعوديين واماراتيين فادعوهم للدخول للدفاع عن بلدهم فهم ادري به

اما انا فهشوف جريدة هارتز وادور فيها ممكن الاقي حاجة كدا ولا كدا 😁 طالما انت بتحب هارتز😂
البركه فيك انت محموق على بلدك ودا شيء محمود
صحيح هو انت مش هتسترجل وتحط علم بلدك علشان نحترمك ولا بتحب تتمحك في مصر
بخصوص هآرتز صدقني اللي على راسه بطحه بيحسس عليها وانا عندي فولدر فيه كمية فضايح تملأ منتديات فبلااااااااااااااااااااااش علشان هتزعل جامد

احسنت الجريده تتحدث عن فضيحه بلال قردوغان لكن هل تستطيع ذكرها ؟

Moaz

😥
البركه فيك انت محموق على بلدك ودا شيء محمود
صحيح هو انت مش هتسترجل وتحط علم بلدك علشان نحترمك ولا بتحب تتمحك في مصر
بخصوص هآرتز صدقني اللي على راسه بطحه بيحسس عليها وانا عندي فولدر فيه كمية فضايح تملأ منتديات فبلااااااااااااااااااااااش علشان هتزعل جامد
معظم الفولدر اكيد هيكون فبركة وغير صحيح.سواء كان صحيح او لا، هناك اعضاء سعوديين واماراتيين يدافعون عن بلدهم، مع انهم قليلين جدا

هنشوف، هتصفح هارتز وبعض الصحف الاسرائيلية والتركية ممكن الاقي حاجة😁😉

هههه طيب

لا ده انت وصلت لمرحله متقدمه جدا في التعريض اعانك الله وتكون استاذ فيها وتعطي كورسات اون لاين هتاكسب حلو اوي

y.m.a.i

Archaeologist
معظم الفولدر اكيد هيكون فبركة وغير صحيح.سواء كان صحيح او لا، هناك اعضاء سعوديين واماراتيين يدافعون عن بلدهم، مع انهم قليلين جدا

انا سعيد والله اني رفعت ضغطك
روح دور يمكن تلاقي حاجه تحفظ بيها ماء وجهك
وعموما طال عمرك على قولة المصريين للوزير بتاعكم :ROFLMAO: :ROFLMAO:

نعم فضيحه استضافه بنت بشار علي الاسد علي يخت علي نفقه قردوغان الخاصه

AKS

هو ممكن يكون بعض الكلام صحيح ولكن....
لا يجب ان تعتمد علي الاعلام الاسرائيلي
الاعلام الاسرائيلي قال ان درونات اسرائيليه قصفت اهداف في سيناء
هل تصدقه ؟

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

الاعضاء الذين يشاهدون الموضوع (المجموع: 1, الاعضاء: 0,الزوار: 1)

أعلى